У Перу археологи виявили стародавню фреску з зображенням бога-павука з ножем — їй більше 3 тисяч років

22:37 27 березня 2021
фреска

На півночі латиноамериканської країни Перу археологи знайшли фреску віком 3200 років, намальовану на стіні стародавнього глинобитного храму. На думку вчених, на ній зображений зооморфний бог-павук з ножем, пов'язаний з дощем і родючістю, пише The Guardian.

Фреска нанесена охрою, жовтою, сірою та білою фарбою на стіну будівлі з сирцевої цегли розміром 15×5 м в провінції Віру в районі Ла Лібертад в Перу. Вона була виявлена в минулому році після того, як більша частина території була зруйнована місцевими фермерами, які намагаються розширюють свої плантації авокадо і цукрової тростини.

Експерти вважають, що храм був побудований доколумбової культурою купізніка, яка розвивалася уздовж північного узбережжя Перу більше 3000 років тому. Археолог Регул Франка Йордан сказав, що стратегічне розташування святині біля річки змусило дослідників припустити, що це був храм, присвячений водним божествам.

Павук на святині асоціювався з водою і був неймовірно важливою твариною в доіспанських культурах, які жили згідно церемоніальних календарів. Цілком ймовірно, що між січнем і березнем проводилася особлива церемонія свяченої води, коли йшли дощі, пише The Guardian.

За даними археологів, близько 60% комплексу, розташованого в 500 км на північ від Ліми, було зруйновано в листопаді минулого року, коли фермери в цьому регіоні використовували важку техніку, намагаючись розширити свої посівні поля.

Бог-павук — не єдиний стародавній твір мистецтва, виявлений у Перу за останні місяці. У жовтні минулого року на одному з пагорбів було знайдено величезного кота. Його поява датується 200−100 роками до нашої ери.

Нагадаємо, китайські археологи виявили надзвичайно цінний артефакт: золоту церемоніальну маску, виготовлену близько трьох тисяч років тому, а в Болгарії виявили табличку з «посланням», написаним 7 тисяч років тому